مشاوره تبلیغات

مشاوره تبلیغات

تبلیغات چیست ؟

 تبلیغات (Advertising) عبارت است از : تحریک، تهییج و ایجاد انگیزه در مخاطبان در جهت اقدام عملی در خصوص یک محصول، ایده و یا خدمت.

 

تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست ؟

 

تبلیغات تمام کنترلش بر تولید پیام و کانال ارسال پیام به مخاطب است اما روابط عمومی علاوه بر در اختیار قرار دادن اطلاعات مناسب به مخاطب (اطلاع‌رسانی)، فرایند جمع‌آوری اطلاعات (اطلاع‌یابی) و ایجاد یک رابطه عمیق با مشتری را نیز انجام می‌دهد. در فرانید روابط عمومی؛ مخاطب‌ گزینشی‌ عمل‌ می‌کند و ارتباط و سود متقابل‌ و دوسویه‌ وجود دارد، ولی تبلیغات‌ در پی‌ تحمیل‌ عقیده‌‌ خود است‌.

 

تفاوت تبلیغات با برندینگ چیست ؟

برندینگ مفهومی کلان‌تر از تبلیغات دارد. تبلیغات با بهره‌گیری از کانال‌های دسترسی به مخاطب، ابزاری است برای پیاده‌ سازی برنامه برند و ترویج فرهنگ برند در جهت بیان مفهوم برند، عمق بخشیدن و گسترش آگاهی از برند. در فرایند برندینگ (زیرمجموعه محصول Product از آمیخته بازاریابی) تمام تلاش بر آن است که میزان شناخت و درک مخاطب از برند را بر اساس یک برنامه مدون از طریق تبلیغات (زیرمجموعه ترویج Promotion از آمیخته بازاریابی) افزایش دهیم.

atl-btl-ttl

کانال انتقال پیام تبلیغات می‌تواند ازنظر تعداد مخاطب و بودجه موردنیاز؛ در سه دسته زیر تقسیم گردد:

  • ATL کانال‌های تبلیغاتی با مخاطب وسیع و هزینه بالا Above The Line
  • TTL کانال‌های تبلیغاتی با مخاطب متوسط و هزینه متوسط Through The Line
  • BTL کانال‌های تبلیغاتی با مخاطب بسیار محدود و هزینه کم Below The Line

 

 

 

تحقیقات صورت پذیرفته توسط گروه وینتربری نشان می‌دهد که برای موفقیت در برنامه برندینگ باید در زمان تبلیغات از ترکیبی کانال‌های تبلیغاتی ATL,BTL,TTL به‌صورت همزمان در استفاده شود.

 همچنین تحقیقات DirectMarketing Association نشان می‌دهد که برخی شرکت‌ها به تجربه آموخته‌اند که با توجه به نوع مخاطب برخی کانال‌های بازده مناسبی نداشته و آن‌ها را حذف می‌نمایند.

 

ROI

– در حدود ۶۵% شرکت‌ها، از ترکیب کانال‌ها به (نرخ بازگشت سرمایه) ROI بهتری دست پیدا نموده‌اند.

 – در حدود ۷% شرکت‌ها، با بهره‌گیری از یک کانال به ROI بهتری دست پیدا نموده‌اند.

 – در حدود ۳% شرکت‌ها، هنگامی از هردو حالت فوق استفاده نموده‌اند به ROI یکسان و بهتری دست پیدا نموده‌اند.(مخاطب این شرکت‌ها بی‌تفاوت به ترکیب کانال است).

 – حدود ۲۵% شرکت‌ها اطلاعاتی در خصوص ROI تبلیغات خود ندارند.

 

————————————————————————————————————————————————

 برای افزایش اثربخشی تبلیغات چه نکاتی باید رعایت شود :

 ۱- تمرکز بر مخاطب خاص

 ۲- افزایش آگاهی از محتوا در جهت اقدام فوری

 ۳- تقریب صحیح از تعداد مشتریان بالقوه

 

۵ دلیل که باید تبلیغات صورت پذیرد :

 ۱- تبلیغات تنها چیزی است که در محیط رسانه قابل‌کنترل است.

 ۲- می‌توانید بر مخاطب خاص و ایدئال خود متمرکزشده و آن را هدف‌گیری نمایید.

 ۳- افزایش آگاهی از برند را به دنبال خواهد داشت.

 ۴- تبلیغات، اعتبار پیام شما را افزایش می‌دهد.

 ۵- تبلیغات اثر تقویتی بر سایر فعالیت سازمان دارد.

 

فرایند مشاوره تیم مشاوران تمدن هزاره در خصوص طراحی و برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی بر اساس  M5 پنج بعد تبلیغات صورت میپذیرد . M5 در بر گیرنده موارد زیر است :

 

  • Mission ماموریت : تعریف مأموریت یا هدف اصلی تبلیغ (چرایی انجام تبلیغ)
  • Message پیام : پیامی که باید در تبلیغ وجود داشته باشد و به مخاطب آن ارائه گردد.
  • Media رسانه : رسانه یا کانال انتقال که با توجه به هدف تبلیغ، نوع پیام و نحوه دسترسی مخاطب به کانال ارتباطی، باید مورد ارزیابی واقع گردد و انتخاب گردد.
  • Money بودجه : بودجه تخصیص یافته به منظور طراحی، تدوین و ارائه تبلیغ در جهت استفاده بهینه از کانال و حفظ کیفیت محتوا.
  • Measurement ارزیابی : ارزیابی کارایی و اثربخشی تبلیغات برای اطمینان از ایجاد تصویر باکفیت از برند و افزایش سطح یا عمق آگاهی از برند.

 

تیم مشاوره تبیغاتی تمدن هزاره با ارایه خدمات زیر در کنار شماست:

 

  • ارائه مشاوره تبلیغات (مشاوره تبلیغاتی محیطی، مشاوره تبلیغات آنلاین / تبلیغات اینترنتی)
  • ارائه راهکارهای تبلیغاتی خلاق 
  • ارائه برنامه ریزی و جدول کمپین تبلیغاتی
  • ارائه راهکارهای خلاق در برگزاری رخدادهای تبلیغاتی Events